classement solo - changes about Solo Hall of Fame

classement solo - changes about Solo Hall of Fame

Message par diplojak » 26 Oct 2012 12:00

la page de classement solo d'Agricola était la plus lourde pour le serveur, à cause du nombre énorme de parties jouées. Et quand je dis jouées, je veux dire commencées, car je me suis aperçu récemment que deux tiers de ces parties était abandonnées aussitôt après avoir commencé, jusqu'à tomber sur une configuration de cartes idéale, probablement. Le classement à la moyenne avait au moins le mérite de valoriser des comportements plus fair-play, mais il était vraiment trop coûteux. je l'ai donc abandonné, au moins pour l'instant. Des modifications d'architecture ont également permis de réduire énormément le temps de réponse de la page. Enfin j'ai dissocié le classement des parties en mode tournoi (sans certaines cartes trop fortes) de celles en mode avancé.

-------------------------------------------------------------------------------------
Agricola solo ranking page was the heaviest for the server, because of the huge number of games played. And when I say played, I mean started because I noticed recently that a 2 of 3 games were abandoned soon after started, until finding a better configuration card, probably. The average classification had at least the merit of enhancing fairest behaviors, but it was too expensive. I therefore abandoned, at least for now. Architectural changes also greatly improved the page response time. Finally I separated the classification of parts in tournament mode (without some cards too strong) of those in advanced mode.

have fun,
diplojak
diplojak
Administrateur

Message(s) : 7136

Re: classement solo - changes about Solo Hall of Fame

Message par Mysterix » 27 Oct 2012 11:56

Petite proposition en 4 étapes pour aider le serveur :

- Garder dans une des tables une information en plus : nombre de parties solo jouées pour chaque joueur
- Quand on créée une partie solo, afficher quelque part le numéro de la partie (par exemple, si j'ai joué 20 parties solo dans ma vie, la prochaine partie que je créerai doit afficher "21" dans le nom ou ailleurs).
- Dans le classement solo, afficher en plus du nombre de points le numéro de la partie. Comme ça on pourra se dire : "bon ce gars il a fait 97 points mais c'était sa 17000e partie..." ou "trop fort dès sa 12e partie il a fait 97 points !"). Et en plus ce système encouragerait à jouer, contrairement au système de moyenne. (c'est pour ça qu'il vaut mieux afficher le nombre de partes jouées avant cette partie, plutôt que le nombre total de parties jouées par le joueur (avant+après)
- Supprimer toutes les parties solo abandonnées de la bdd
Mysterix
Premium
Premium

Message(s) : 2769

Message par PaperBeetle » 27 Oct 2012 23:35

I think the change is a great shame. There were two kinds of player: (1) players who start and abandon many games, seeking a set-up for a very high scoring game, and to get a good place on the high scores tables, (2) players who play every game through to the end to the best of their ability, seeking to advance on the averages table. I have no grudge against type (1) players, but now there is no recognition of type (2) players (like me).

You don't have to keep (and search) the whole history of games, just those played in the last week, and those that are on the all-time high score table. To generate the all-time average scores table, you just need to keep a record of the number of games played by each player, and their average score. From this you can calculate the player's new average when they complete another game.

- Supprimer toutes les parties solo abandonnées de la bdd

Seconded. Though scores from discontinued games should still count towards average score (even I did it sometimes).
PaperBeetle
Premium
Premium

Message(s) : 13

Message par diplojak » 04 Nov 2012 12:10

that's why I said I abandoned the average rating "for now". I will delete all abandoned games, but not before to store somewhere the average score and number of games.
diplojak
Administrateur

Message par diplojak » 21 Nov 2012 18:14

diplojak a écrit : but not before to store somewhere the average score and number of games.

it's done, and the average ranking is come back. maybe I will display the worst average ranking too :twisted:

http://www.boiteajeux.net/jeux/agr/solo.php
diplojak
Administrateur

Retour vers Agricola